NIEZBĘDNIK DLA RODZICÓW DOTYCZĄCY DIAGNOZY UPRAWNIAJĄCEJ UCZNIA DO UZYSKANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ W SP-1
Kiedy rodzic (opiekun prawny) zauważy u dziecka trudności edukacyjne lub wychowawcze, powinien w pierwszej kolejności zgłosić się do wychowawcy klasy lub specjalistów szkolnych w celu uzyskania informacji i pomocy w rozwiązaniu problemu.
W wypadku wskazań ze strony szkoły o potrzebie pogłębionej diagnozy, rodzic (opiekun prawny) powinien złożyć w szkole wniosek o wydanie opinii o dziecku.
W tym celu należy:
– Pobrać z sekretariatu szkoły lub strony internetowej SP-1 wniosek o wydanie opinii o uczniu,
– Wypełnić wniosek, wskazując, opinia jakich nauczycieli (specjalistów) jest potrzebna do badań w poradni (przy czym ważne jest, żeby zaznaczyć tylko te osoby, które bezpośrednio pracują z dzieckiem),
– Uzupełniony wniosek złożyć w sekretariacie szkoły,
– Czas oczekiwania na opinie nauczycieli i specjalistów wynosi minimum 7 dni,
– Odebrane opinie, rodzic (opiekun prawny), składa w poradni psychologiczno- pedagogicznej, gdzie przeprowadza się pełną diagnozę dziecka.
Naszą szkołą opiekuje się PORADNIA PSYCHOLOGICZNO–PEDAGOGICZNA W PRUSZKOWIE
Adres: ul. Gomulińskiego 2
05-800 Pruszków
Poniedziałek – Piątek godz. 8.00 – 18.00
Telefon/Fax: (0 22) 758 68 29
E-mail: poradniapruszkow@op.pl
www.poradniapruszkow.szkolnastrona.pl
Warto wiedzieć, że:
– Poradnia psychologiczno- pedagogiczna zajmuje się trudnościami w nauce i zachowaniu,
– Poradnia specjalistyczna zajmuje się konkretnymi jednostkami chorobowymi np. wadami słuchu, wzroku, chorobami neurologicznymi.
UWAGA !
Informacje dotyczące wykazu placówek uprawnionych do wydawania opinii psychologiczno- pedagogicznych znajdują się na tablicy obok pokoju pedagoga szkolnego oraz na stronie internetowej szkoły.
W Szkole Podstawowej nr 1 w Piastowie organizowane są następujące zajęcia mające na celu wspieranie rozwoju ucznia oraz udzielanie pomocy psychologiczno pedagogicznej
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji
- Zajęcia logopedyczne – zajęcia dla uczniów z zaburzeniami rozwoju mowy
- Integracja Sensoryczna – dla uczniów z problemami w percepcji i modulacji sensorycznej.
- Zajęcia z psychologiem- dla uczniów mających problemy w sferze emocjonalno- społecznej
- Zajęcia z pedagogiem- dla uczniów mających problemy związane z funkcjonowaniem w sferze wychowawczej lub społecznej w szkole
- Zajęcia rewalidacyjne– przeznaczone dla uczniów niepełnosprawnych, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
- Trening Umiejętności Społecznych- dla uczniów mających trudności w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi, przestrzeganiem norm społecznych, adaptacją do nowych sytuacji.
- Usprawnianie ruchowe – dla uczniów niepełnosprawnych ruchowo.
- Zajęcia socjoterapeutyczne – dla uczniów z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne.
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze – dla uczniów mających trudności w nauce, w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych.
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia – dla uczniów kierunkowo szczególnie uzdolnionych przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy.
- Indywidualne Programy Nauczania – dla zdiagnozowanych uczniów wybitnie zdolnych posiadających stosowną opinię PPP.
- Gimnastyka korekcyjna – zajęcia dla uczniów z wadami postawy.